Effectenmonitor

Met de Effectenmonitor scoort een inwoner zijn mate van zelfredzaamheid op diverse leefdomeinen en maakt daarmee zijn actuele situatie en de ontwikkeling inzichtelijk.

Effectenplein

Het Effectenplein is een instrument voor het evalueren van collectieve werkwijzen en interventies. De basis is dialoog tussen betrokkenen en uitkomsten zijn beschrijvend en kwalitatief.

Goal Attainment Scaling (GAS)

Goal Attainment Scaling is een methode om vast te stellen in hoeverre concrete, vooraf vastgestelde doelen op groeps- en individueel niveau worden behaald.

Klanteffectvragenlijst

De Klanteffectvragenlijst meet het door de klant ervaren effect van een activiteit of aangeboden dienst met een zeer beperkt aantal vragen.

Klantervaringsscan (KES)

De Klantervaringsscan geeft inzicht in de door de klant ervaren servicekwaliteit en het effect van de aangeboden welzijnsactiviteit of -dienst.

Maatschappelijke business case (mBC)

De mBC wordt veelal toegepast in de zorgsector om potentiële financiers te overtuigen van de maatschappelijke en financiële meerwaarde van een aanpak.

Maatschappelijke kosten-batenanalyse (MKBA)

De MKBA is een van de meest gebruikte en geavanceerde methoden om het maatschappelijk rendement te bepalen. Effecten worden gewaardeerd in euro's volgens richtlijnen.

Menselijke Maat

Hoe ervaren cliënten of inwoners de inzet op participatie en zelfredzaamheid? Menselijke maat maakt dit onafhankelijk inzichtelijk. Het ondersteunt de transformatie van klacht naar kracht.

Most Significant Change (MSC)

Het verzamelen van de ‘meest significante veranderingen’ voor mensen en systematisch bepalen welke van deze veranderingen het meest belangrijk is volgens betrokkenen in een organisatie.

Sociale Waarde

Sociale Waarde is een webbased instrument voor professionals in het sociaal domein om een maatschappelijke kosten-baten analyse op te zetten op basis van SROI.

ValueGame

De ValueGame brengt in kaart wat cliënten en/of deelnemers belangrijk vinden in dienstverlening, en hoe belangrijk ze dat vinden, in vergelijking met andere diensten en producten.