Cliëntervaringsonderzoek Wmo (CEO)

Deze voor gemeenten wettelijk verplichte vragenlijst onderzoekt ervaringen van cliënten met de toegankelijkheid en kwaliteit van de Wmo-voorzieningen en de effecten ervan op hun zelfredzaamheid.

Ecogram

Het ecogram brengt het sociale netwerk van de cliënt, het cliëntsysteem of huishouden uit diverse leefgebieden in beeld en maakt potentiële hulpbronnen en knelpunten zichtbaar.

Effectenarena

Met de Effectenarena krijg je de hoofdingrediënten van een interventie helder: activiteiten, effecten, investeerders en incasseerders. In dialoog analyseren en verbinden betrokkenen deze basisinformatie.

Goal Attainment Scaling (GAS)

Goal Attainment Scaling is een methode om vast te stellen in hoeverre concrete, vooraf vastgestelde doelen op groeps- en individueel niveau worden behaald.

Klanteffectvragenlijst

De Klanteffectvragenlijst meet het door de klant ervaren effect van een activiteit of aangeboden dienst met een zeer beperkt aantal vragen.

Klantervaringsscan (KES)

De Klantervaringsscan geeft inzicht in de door de klant ervaren servicekwaliteit en het effect van de aangeboden welzijnsactiviteit of -dienst.

Maatschappelijke business case (mBC)

De mBC wordt veelal toegepast in de zorgsector om potentiële financiers te overtuigen van de maatschappelijke en financiële meerwaarde van een aanpak.

Most Significant Change (MSC)

Het verzamelen van de ‘meest significante veranderingen’ voor mensen en systematisch bepalen welke van deze veranderingen het meest belangrijk is volgens betrokkenen in een organisatie.

Participatieladder

De Participatieladder is een set vragen waarmee de economische participatie en het groeipotentieel van een burger op zes 'treden' kan worden vastgesteld.

Sociaal Welbevinden Vragenlijst

Deze vragenlijst meet sociaal welbevinden (functioneren in de maatschappij) op 8 verschillende gebieden.

Sociale Waarde

Sociale Waarde is een webbased instrument voor professionals in het sociaal domein om een maatschappelijke kosten-baten analyse op te zetten op basis van SROI.

ValueGame

De ValueGame brengt in kaart wat cliënten en/of deelnemers belangrijk vinden in dienstverlening, en hoe belangrijk ze dat vinden, in vergelijking met andere diensten en producten.