Cliëntervaringsonderzoek Wmo (CEO)

Deze voor gemeenten wettelijk verplichte vragenlijst onderzoekt ervaringen van cliënten met de toegankelijkheid en kwaliteit van de Wmo-voorzieningen en de effecten ervan op hun zelfredzaamheid.

Effecten Ster

Met de Effecten Ster scoort een cliënt zijn/haar mate van zelfredzaamheid op diverse thema's en maakt daarmee zijn/haar situatie en de ontwikkeling inzichtelijk.

Effectmeting Jongerenwerk

Effectmeting Jongerenwerk brengt o.b.v. van een webapplicatie individuele effecten van deelname aan jongerenwerk in beeld brengt, voor de gehele doelgroep of delen daarvan.

Ervaren Druk door Informele Zorg-plus

De EDIZ-plus vragenlijst meet de ervaren belasting (gevoelens van verplichting, problemen in combineren van taken, overschrijden van grenzen, gezondheid) van verschillende doelgroepen mantelzorgers.

ICF-Taksatieschaal

De ICF-Takstatieschaal is een vragenlijst die de hulp-en zorgvraag van mensen op persoonlijk, verstandelijk en sociaal vlak in beeld brengt in tijd, functies en kwalificaties.

Impact op Participatie en Autonomie (IPA)

Met de IPA-vragenlijst rapporteren volwassenen met een chronische aandoening over hun eigen regie en participatie in verschillende leefdomeinen, met de eventuele ondersteuning die zij ontvangen.

IPA Maatschappelijke Ondersteuning

De IPA-MO brengt de effecten van sociaal beleid in kaart: kunnen cliënten zich redden in het dagelijks leven, zelfstandig wonen en deelnemen aan de samenleving?

Klanteffectvragenlijst

De Klanteffectvragenlijst meet het door de klant ervaren effect van een activiteit of aangeboden dienst met een zeer beperkt aantal vragen.

Klantervaringsscan (KES)

De Klantervaringsscan geeft inzicht in de door de klant ervaren servicekwaliteit en het effect van de aangeboden welzijnsactiviteit of -dienst.

Levenskracht

Levenskracht ondersteunt een breed (keuken)tafelgesprek waarbij de inwoner de regie heeft en in overleg haalbare doelen/acties worden afgesproken. Een applicatie maakt metingen op meta-niveau mogelijk.

Maatschappelijke kosten-batenanalyse (MKBA)

De MKBA is een van de meest gebruikte en geavanceerde methoden om het maatschappelijk rendement te bepalen. Effecten worden gewaardeerd in euro's volgens richtlijnen.

Mantelscan

Met de Mantelscan worden de samenstelling, organisatie en risicofactoren van een zorgnetwerk in kaart gebracht.

Menselijke Maat

Hoe ervaren cliënten of inwoners de inzet op participatie en zelfredzaamheid? Menselijke maat maakt dit onafhankelijk inzichtelijk. Het ondersteunt de transformatie van klacht naar kracht.

Mijn Positieve Gezondheid

Een zelf-assessment tool en gespreksinstrument met zorgverleners waarop een persoon zelf beoordeelt hoe tevreden hij/zij is met het functioneren op 6 dimensies van Positieve Gezondheid.

Mijnkwaliteitvanleven.nl

Mijnkwaliteitvanleven.nl is een instrument voor mensen met een chronische ziekte of beperking, ouderen, mantelzorgers en mensen die willen nadenken over een gezonde leefstijl.

mijnzorgvraaginbeeld.nl

Mijnzorgvraaginbeeld.nl is een digitale vragenlijst die de zorgvraag van mensen op het gebied van wonen en/of arbeid in minuten per dag weergeeft.

Nederlandse Empowerment Vragenlijst (NEL)

Met behulp van 40 uitspraken meet deze vragenlijst of een bepaald hulpaanbod voor mensen met psychische handicaps "empowerend" werkt.

Participatieladder

De Participatieladder is een set vragen waarmee de economische participatie en het groeipotentieel van een burger op zes 'treden' kan worden vastgesteld.

Sociaal Welbevinden Vragenlijst

Deze vragenlijst meet sociaal welbevinden (functioneren in de maatschappij) op 8 verschillende gebieden.

ValueGame

De ValueGame brengt in kaart wat cliënten en/of deelnemers belangrijk vinden in dienstverlening, en hoe belangrijk ze dat vinden, in vergelijking met andere diensten en producten.

Vanzelfsprekend

Een meetinstrument op basis van digitale vragenlijsten, rond 'outcome', opgebouwd vanuit de cliënt-perspectief, met informatie voor de zorgaanbieder en andere betrokken instanties.