Effectenarena

Met de Effectenarena krijg je de hoofdingrediënten van een interventie helder: activiteiten, effecten, investeerders en incasseerders. In dialoog analyseren en verbinden betrokkenen deze basisinformatie.

Effectencalculator

De Effectencalculator brengt het maatschappelijke én financiële effect van individuele ondersteuningsaanpakken in beeld. Daarvoor worden met betrokkenen cliëntcasussen beschreven en geanalyseerd.

Ervaren Druk door Informele Zorg-plus

De EDIZ-plus vragenlijst meet de ervaren belasting (gevoelens van verplichting, problemen in combineren van taken, overschrijden van grenzen, gezondheid) van verschillende doelgroepen mantelzorgers.

Genogram

Een genogram genereert een stamboom van de cliënt met informatie over familierelaties en -rollen en verwachtingen en geeft informatie over (het bevorderen van) informele steun.

Goal Attainment Scaling (GAS)

Goal Attainment Scaling is een methode om vast te stellen in hoeverre concrete, vooraf vastgestelde doelen op groeps- en individueel niveau worden behaald.

Klanteffectvragenlijst

De Klanteffectvragenlijst meet het door de klant ervaren effect van een activiteit of aangeboden dienst met een zeer beperkt aantal vragen.

Klantervaringsscan (KES)

De Klantervaringsscan geeft inzicht in de door de klant ervaren servicekwaliteit en het effect van de aangeboden welzijnsactiviteit of -dienst.

Levenskracht

Levenskracht ondersteunt een breed (keuken)tafelgesprek waarbij de inwoner de regie heeft en in overleg haalbare doelen/acties worden afgesproken. Een applicatie maakt metingen op meta-niveau mogelijk.

Maatschappelijke business case (mBC)

De mBC wordt veelal toegepast in de zorgsector om potentiële financiers te overtuigen van de maatschappelijke en financiële meerwaarde van een aanpak.

Maatschappelijke kosten-batenanalyse (MKBA)

De MKBA is een van de meest gebruikte en geavanceerde methoden om het maatschappelijk rendement te bepalen. Effecten worden gewaardeerd in euro's volgens richtlijnen.

Menselijke Maat

Hoe ervaren cliënten of inwoners de inzet op participatie en zelfredzaamheid? Menselijke maat maakt dit onafhankelijk inzichtelijk. Het ondersteunt de transformatie van klacht naar kracht.

Most Significant Change (MSC)

Het verzamelen van de ‘meest significante veranderingen’ voor mensen en systematisch bepalen welke van deze veranderingen het meest belangrijk is volgens betrokkenen in een organisatie.

Social Return on Investment (SROI)

SROI is een methode om (toekomstig) maatschappelijk rendement zichtbaar te maken door effecten zoveel mogelijk in euro's te waarderen en toe te delen aan stakeholders.

ValueGame

De ValueGame brengt in kaart wat cliënten en/of deelnemers belangrijk vinden in dienstverlening, en hoe belangrijk ze dat vinden, in vergelijking met andere diensten en producten.