Effecten Ster

Met de Effecten Ster scoort een cliënt zijn/haar mate van zelfredzaamheid op diverse thema's en maakt daarmee zijn/haar situatie en de ontwikkeling inzichtelijk.

Ervaringwijzer

Een laagdrempelig instrument dat gemeenten en zorgaanbieders in staat stelt om cliëntervaringsonderzoeken uit te voeren. Ervaringen worden gedeeld op een tijdstip en device naar keuze.

Goal Attainment Scaling (GAS)

Goal Attainment Scaling is een methode om vast te stellen in hoeverre concrete, vooraf vastgestelde doelen op groeps- en individueel niveau worden behaald.

Klanteffectvragenlijst

De Klanteffectvragenlijst meet het door de klant ervaren effect van een activiteit of aangeboden dienst met een zeer beperkt aantal vragen.

Klantervaringsscan (KES)

De Klantervaringsscan geeft inzicht in de door de klant ervaren servicekwaliteit en het effect van de aangeboden welzijnsactiviteit of -dienst.

Maatschappelijke business case (mBC)

De mBC wordt veelal toegepast in de zorgsector om potentiële financiers te overtuigen van de maatschappelijke en financiële meerwaarde van een aanpak.

Maatschappelijke kosten-batenanalyse (MKBA)

De MKBA is een van de meest gebruikte en geavanceerde methoden om het maatschappelijk rendement te bepalen. Effecten worden gewaardeerd in euro's volgens richtlijnen.

Menselijke Maat

Hoe ervaren cliënten of inwoners de inzet op participatie en zelfredzaamheid? Menselijke maat maakt dit onafhankelijk inzichtelijk. Het ondersteunt de transformatie van klacht naar kracht.

Social Return on Investment (SROI)

SROI is een methode om (toekomstig) maatschappelijk rendement zichtbaar te maken door effecten zoveel mogelijk in euro's te waarderen en toe te delen aan stakeholders.

Sociale Waarde

Sociale Waarde is een webbased instrument voor professionals in het sociaal domein om een maatschappelijke kosten-baten analyse op te zetten op basis van SROI.