Cliëntervaringsonderzoek Wmo (CEO)

Deze voor gemeenten wettelijk verplichte vragenlijst onderzoekt ervaringen van cliënten met de toegankelijkheid en kwaliteit van de Wmo-voorzieningen en de effecten ervan op hun zelfredzaamheid.

Ecogram

Het ecogram brengt het sociale netwerk van de cliënt, het cliëntsysteem of huishouden uit diverse leefgebieden in beeld en maakt potentiële hulpbronnen en knelpunten zichtbaar.

Effecten Ster

Met de Effecten Ster scoort een cliënt zijn/haar mate van zelfredzaamheid op diverse thema's en maakt daarmee zijn/haar situatie en de ontwikkeling inzichtelijk.

Ervaren Druk door Informele Zorg-plus

De EDIZ-plus vragenlijst meet de ervaren belasting (gevoelens van verplichting, problemen in combineren van taken, overschrijden van grenzen, gezondheid) van verschillende doelgroepen mantelzorgers.

Genogram

Een genogram genereert een stamboom van de cliënt met informatie over familierelaties en -rollen en verwachtingen en geeft informatie over (het bevorderen van) informele steun.

ICF-Taksatieschaal

De ICF-Takstatieschaal is een vragenlijst die de hulp-en zorgvraag van mensen op persoonlijk, verstandelijk en sociaal vlak in beeld brengt in tijd, functies en kwalificaties.

Impact op Participatie en Autonomie (IPA)

Met de IPA-vragenlijst rapporteren volwassenen met een chronische aandoening over hun eigen regie en participatie in verschillende leefdomeinen, met de eventuele ondersteuning die zij ontvangen.

IPA Maatschappelijke Ondersteuning

De IPA-MO brengt de effecten van sociaal beleid in kaart: kunnen cliënten zich redden in het dagelijks leven, zelfstandig wonen en deelnemen aan de samenleving?

Klanteffectvragenlijst

De Klanteffectvragenlijst meet het door de klant ervaren effect van een activiteit of aangeboden dienst met een zeer beperkt aantal vragen.

Klantervaringsscan (KES)

De Klantervaringsscan geeft inzicht in de door de klant ervaren servicekwaliteit en het effect van de aangeboden welzijnsactiviteit of -dienst.

Mantelscan

Met de Mantelscan worden de samenstelling, organisatie en risicofactoren van een zorgnetwerk in kaart gebracht.

Mijnkwaliteitvanleven.nl

Mijnkwaliteitvanleven.nl is een instrument voor mensen met een chronische ziekte of beperking, ouderen, mantelzorgers en mensen die willen nadenken over een gezonde leefstijl.

Nederlandse Empowerment Vragenlijst (NEL)

Met behulp van 40 uitspraken meet deze vragenlijst of een bepaald hulpaanbod voor mensen met psychische handicaps "empowerend" werkt.

Netwerkcirkel van Lensink

De netwerkcirkel brengt de contacten van de cliënt in kaart met familie, medecliënten, professionals en anderen in de samenleving, teneinde potentiële hulpbronnen te identificeren.

Participatieladder

De Participatieladder is een set vragen waarmee de economische participatie en het groeipotentieel van een burger op zes 'treden' kan worden vastgesteld.

Quez

Quez helpt professionals en vrijwilligers om in het gesprek met de cliënt over sociale netwerken consequent uit te gaan van de eigen regie.

Wijkecogram

Een wijkecogram brengt de dichtheid en stabiliteit van het netwerkt in de buurt in kaart, zodat hulpbronnen zichtbaar worden.