Cliëntervaringsonderzoek Wmo (CEO)

Deze voor gemeenten wettelijk verplichte vragenlijst onderzoekt ervaringen van cliënten met de toegankelijkheid en kwaliteit van de Wmo-voorzieningen en de effecten ervan op hun zelfredzaamheid.

Effectenmonitor

Met de Effectenmonitor scoort een inwoner zijn mate van zelfredzaamheid op diverse leefdomeinen en maakt daarmee zijn actuele situatie en de ontwikkeling inzichtelijk.

Effectmeting Jongerenwerk

Effectmeting Jongerenwerk brengt o.b.v. van een webapplicatie individuele effecten van deelname aan jongerenwerk in beeld brengt, voor de gehele doelgroep of delen daarvan.

Ervaren Druk door Informele Zorg-plus

De EDIZ-plus vragenlijst meet de ervaren belasting (gevoelens van verplichting, problemen in combineren van taken, overschrijden van grenzen, gezondheid) van verschillende doelgroepen mantelzorgers.

Ervaringwijzer

Een laagdrempelig instrument dat gemeenten en zorgaanbieders in staat stelt om cliëntervaringsonderzoeken uit te voeren. Ervaringen worden gedeeld op een tijdstip en device naar keuze.

Goal Attainment Scaling (GAS)

Goal Attainment Scaling is een methode om vast te stellen in hoeverre concrete, vooraf vastgestelde doelen op groeps- en individueel niveau worden behaald.

ICF-Taksatieschaal

De ICF-Takstatieschaal is een vragenlijst die de hulp-en zorgvraag van mensen op persoonlijk, verstandelijk en sociaal vlak in beeld brengt in tijd, functies en kwalificaties.

Impact op Participatie en Autonomie (IPA)

Met de IPA-vragenlijst rapporteren volwassenen met een chronische aandoening over hun eigen regie en participatie in verschillende leefdomeinen, met de eventuele ondersteuning die zij ontvangen.

IPA Maatschappelijke Ondersteuning

De IPA-MO brengt de effecten van sociaal beleid in kaart: kunnen cliënten zich redden in het dagelijks leven, zelfstandig wonen en deelnemen aan de samenleving?

Klanteffectvragenlijst

De Klanteffectvragenlijst meet het door de klant ervaren effect van een activiteit of aangeboden dienst met een zeer beperkt aantal vragen.

Maatschappelijke business case (mBC)

De mBC wordt veelal toegepast in de zorgsector om potentiële financiers te overtuigen van de maatschappelijke en financiële meerwaarde van een aanpak.

Maatschappelijke kosten-batenanalyse (MKBA)

De MKBA is een van de meest gebruikte en geavanceerde methoden om het maatschappelijk rendement te bepalen. Effecten worden gewaardeerd in euro's volgens richtlijnen.

Menselijke Maat

Hoe ervaren cliënten of inwoners de inzet op participatie en zelfredzaamheid? Menselijke maat maakt dit onafhankelijk inzichtelijk. Het ondersteunt de transformatie van klacht naar kracht.

Mijn Positieve Gezondheid

Een zelf-assessment tool en gespreksinstrument met zorgverleners waarop een persoon zelf beoordeelt hoe tevreden hij/zij is met het functioneren op 6 dimensies van Positieve Gezondheid.

mijnzorgvraaginbeeld.nl

Mijnzorgvraaginbeeld.nl is een digitale vragenlijst die de zorgvraag van mensen op het gebied van wonen en/of arbeid in minuten per dag weergeeft.

Participatieladder

De Participatieladder is een set vragen waarmee de economische participatie en het groeipotentieel van een burger op zes 'treden' kan worden vastgesteld.

Sociaal Welbevinden Vragenlijst

Deze vragenlijst meet sociaal welbevinden (functioneren in de maatschappij) op 8 verschillende gebieden.

Social Return on Investment (SROI)

SROI is een methode om (toekomstig) maatschappelijk rendement zichtbaar te maken door effecten zoveel mogelijk in euro's te waarderen en toe te delen aan stakeholders.

Sociale Waarde

Sociale Waarde is een webbased instrument voor professionals in het sociaal domein om een maatschappelijke kosten-baten analyse op te zetten op basis van SROI.

Vanzelfsprekend

Een meetinstrument op basis van digitale vragenlijsten, rond 'outcome', opgebouwd vanuit de cliënt-perspectief, met informatie voor de zorgaanbieder en andere betrokken instanties.